Opzegvergoeding
Heb je een passend abonnement gevonden en ben je van plan om over te stappen? In bijna alle gevallen regelt je huidige provider samen met je nieuwe provider de overstap. Hierbij hanteren veel providers een opzegtermijn van een maand. Het opzegtermijn begint vanaf de eerste dag dat je jouw contract opzegt.
Contractduur
Het belangrijkste is om te kijken naar je contractduur. In de meeste gevallen sluit je een abonnement af voor één jaar of twee jaar. Een provider mag je niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om een klant zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn.
Opzegvergoeding
Loopt het abonnement voorlopig nog door? Dan kun je helaas niet overstappen en zit je nog vast aan het contract. Indien je het abonnement toch wilt laten stoppen dan moet je daar vaak voor betalen. De provider mag daar dan een opzegboete voor vragen. In het contract staat vermeld wat het bedrag van de opzegboete is. Meestal is dit een bedrag ter hoogte van de resterende maandbedragen.
Ben je al langer klant? Dan ben je vrij om te gaan en kun je het abonnement maandelijks kosteloos opzeggen.
Ga terug naar de mobiele telefonie homepage
Ga terug naar de Consumind homepage
Nieuw scherp abonnement
Kun je voor je mobiele telefoon een nieuw scherp contract afsluiten? Dat kun je hier controleren.
Meest gestelde vragen
Verhuizen en abonnement behouden
Advies nodig over een telefoonabonnement?
Flinke kortingen of cashbacks
Bekijk nu welke providers op jouw adres pakketten met kortingen of cashbacks bieden