Hoe werkt het?

Wanneer je tarieven en aanbieders vergelijkt, wil je natuurlijk wel zeker weten dat de informatie die je hiervoor gebruikt klopt. Daarom leggen we je graag uit hoe Consumind te werk gaat en ervoor zorgt dat je de juiste informatie krijgt en eenvoudig kunt overstappen.

Maandelijks onderzoek naar tarieven
Elke maand bekijken wij de tarieven en de productkenmerken van de energiecontracten die je vindt op onze website. Deze informatie verzamelen we in een handig overzicht, die wij onze klanten gratis toezenden via e-mail. Deze overzichten zijn een objectieve weergave van de prijzen en het serviceniveau van een groot aantal leveranciers.

Dagelijks onderzoek naar klanttevredenheid
We meten doorlopend hoe tevreden klanten zijn over hun aanbieders. De persoonlijke ervaringen van jou en andere klanten van Consumind worden gebundeld en verspreid. Jij hebt toegang tot deze informatie via de website. Prettig geregeld.

Onze samenwerkingen met leveranciers
Consumind kiest ervoor om te werken met een groep leveranciers die duidelijke voorwaarden hebben en op een transparantie manier communiceren. Hun serviceniveau en prijsopbouw kan verschillen. Het is aan jezelf om te bepalen welke prijs of service het beste bij je past. Wij werken met betrouwbare aanbieders. Door de jaren heen bieden zij stabiele, scherpe en gezonde producten.

Hoe vergelijken wij de aanbieders?
Klantervaringen en objectieve prijsinformatie bepalen samen welke aanbieders wij selecteren voor het aanbod op onze website. Daarnaast kijken we naar de volgende aspecten:

  • Energie; oorsprong energie, prijs en service
  • Internet, bellen en digitale televisie; snelheid internet, zenderpakket, prijs
  • Mobiele telefonie; prijsplan, diensten en toestelkeuze
  • Verzekeringen; polisvoorwaarden, tarieven, dekking
  • Hypotheek; voorwaarden, maandelijkse lasten, soort hypotheek

Wat ontvangen wij graag van jou?
Jij bent als klant voor alle andere websitebezoekers een waardevolle bron van informatie. Jouw ervaringen zijn namelijk de basis voor onze selectie van leveranciers. Daarom zullen we je af en toe vragen naar jouw ervaringen en je hiervoor per mail of telefonisch benaderen.

Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om krachten te bundelen. Wanneer we informatie delen en vragen bij leveranciers boven tafel krijgen, zullen zij naar ons luisteren. Immers, samen staan we sterk. Ook wanneer je een klacht hebt over de handelswijze van leveranciers waarmee Consumind samenwerkt, kun je ons om hulp vragen.

Beëindiging klantrelatie
Natuurlijk vertrouwen wij op een lange klantrelatie. Maar mocht je niet langer informatie of producten van ons willen ontvangen, of niet langer gebruik willen maken van onze dienstverlening, dan kun je dat altijd aan ons laten weten. Stuur een bericht naar klantenservice@consumind.nl en wij stoppen dan met onze informatievoorziening. Natuurlijk blijft onze website vrij toegankelijk en kun je in de toekomst altijd weer gebruik maken van onze producten of dienstverlening, door je eenvoudig opnieuw aan te melden.

Heb je vragen over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, klik dan hier voor ons privacy statement.