Triple play blijft populair onder Nederlandse huishoudens
Uit het rapport Dutch Consumer Multiplay Market is gebleken dat ruim 700.000 huishoudens gebruik zijn gaan maken van Quad Play (internet, tv, vaste en mobiele telefonie). Ondanks de stijging van ruim 3,9 % in 2015, blijft het merendeel van de huishoudens in Nederland gebruik maken van Triple Play aansluitingen. Triple Play kan dus bekroond worden als één van de meest populaire pakketten onder de Nederlandse huishoudens.
Gemiddeld 4 miljoen huishoudens combineren de drie belangrijkste diensten bij één aanbieder. Ziggo heeft hierin het grootste marktaandeel met 61%. KPN staat op nummer twee gevolgd door Caiway. Uit het rapport wordt duidelijk dat steeds minder huishoudens gebruik maken van een pakket met maar twee producten. Wel wordt het combineren van breedband met televisie of mobiele telefonie steeds populairder. Hiermee zien de providers de vaste telefonie langzaam verdwijnen van de markt.
Het onderbrengen van alle producten bij één provider is zo populair door het voordeel wat te behalen valt. Zo worden er vaak kortingen en extra voordelen aangeboden bij het gebruik van meerdere producten bij één provider. Dit kan tientallen euro’s per jaar schelen en is dus zeer aantrekkelijk voor consumenten!
Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage
Flinke kortingen of cashbacks
Bekijk nu welke providers op jouw adres pakketten met kortingen of cashbacks bieden
Meest gestelde vragen
Verhuizen en abonnement behouden
Afbeelding: Triple Play blijft populair onder Nederlandse Huishoudens van Eugenio Marongui/ Shutterstock.com