Maandelijks meer dan 70 euro voor triple play

Best handig zo'n triple play-abonnement. Internet, telefonie en digitale televisie via één abonnement bij één aanbieder. Met triple play kun je profiteren van bundelkorting en krijg je één factuur. Uit het nieuwe Triple Play Insights 2018 Q1 rapport, van marktonderzoeksbureau Telecompaper, blijkt dat 31 procent van de triple play-abonnees meer dan 70 euro per maand betaalt.

Bij KPN en Ziggo betaalt 36 procent  van de triple play-klanten meer dan 70 euro per maand, terwijl bij Online.nl, KPN-dochter Telfort en Tele2 nog geen 5 procent dit bedrag per maand is verschuldigd.

Wil jij besparen op je Alles-in-1 abonnement zonder veel gedoe? Wij helpen je graag! Zo breng je gemakkelijk je maandelijkse termijnbedrag omlaag, zonder dat je hiervoor iets inlevert. Simpel weg door een overstap naar een andere provider. 

Belangrijkste reden

Klanten van KPN, die hebben gekozen voor triple play, zeggen voor KPN te kiezen vanwege de kwaliteit van de internetverbinding. De helft van de Telfort-klanten noemt de abonnementsprijs als belangrijkste reden te kiezen voor de provider. T-Mobile trekt klanten door leuke aanbiedingen, permanent of tijdelijk. Een kwart van de triple play-abonnees van Ziggo heeft hun pakket uitgebreid naar triple play.

Uit het onderzoek blijkt dat momenteel 8 op de 10 triple play-klanten niet van plan is hun huidige abonnement aan te passen. 7 procent denkt na over een eventuele overstap van provider.

NPS-score

Klanten kunnen hun provider beoordelen; anderen de provider aanraden of juist afraden. Deze beoordelingen komen samen in de Net Promoter Score, de NPS-score. Het is een soort klanttevredenheidsonderzoek. Uit het rapport van Telecompaper blijkt dat de NPS-score van Tele2 de laatste kwartalen is gestegen, van -16, halverweg 2017, tot 2 in het eerste kwartaal van 2018. Bij andere aanbieders verloopt de NPS-score steeds anders of daalt de score al een tijdje. KPN (20) en Ziggo (net onder de nullijn) zijn al een tijdje stabiel.