Behoefte aan traditionele triple play pakketten neemt af
In de afgelopen drie jaar kiest de Nederlandse consument steeds minder voor een triple play pakket: internet, tv en telefonie. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper in het Consumer Insights Panel.
In 2017 vond 35 procent van de Nederlandse consumenten het belangrijk dat een dergelijk pakket wordt aangeboden. Dit jaar bedroeg dat percentage 26 procent. De dalende interesse in triple play pakketten komt voornamelijk doordat steeds minder mensen een vaste telefoonlijn aanhouden. De daling van 9 procent betekent in aantallen een daling van 250.000 abonnementen. De triple play abonnementen zijn minder in trek, maar het aantal verkochte duo play-abonnementen, pakketten met tv en internet, stijgt.
Onbeperkt bellen
De verminderde interesse in een vaste telefoonlijn komt door de opkomst van mobiele abonnementen, waarmee onbeperkt gebeld kan worden. Vooral nu ook bij goedkopere mobiele abonnementen standaard onbeperkt bellen wordt geleverd. Daardoor zullen in de toekomst duo play-abonnementen nog aantrekkelijker worden.
Verder
Uit het onderzoek van Telecompaper blijkt ook dat Nederlandse consumenten betrouwbaarheid van de internetverbinding het belangrijkste vinden (57 procent), bij de keuze bij de huidige aanbieder te blijven of voor een andere aanbieder te kiezen. Daarna vindt men prijs belangrijk (51 procent) en televisie, en hoe er tv gekeken kan worden (interactief bijvoorbeeld), komt met 33 procent op de derde plaats.
Nederlandse consumenten hebben verder meer behoefte aan apps voor smartphones en tablets, waarmee overal tv gekeken kan worden, snel internet van minimaal 500 Mbit/s is meer in trek en minder Nederlanders vinden openbare Wi-Fi spots belangrijk.
Flinke kortingen of cashbacks
Bekijk nu welke providers op jouw adres pakketten met kortingen of cashbacks bieden