Alleen klant van Tele2 als je 4G hebt
Wil jij klant worden van Tele2 voor een sim only abonnement? Of wil je jouw abonnement bij Tele2 verlengen? Dan moet je smartphone 4G ondersteunen, anders kan je geen abonnement meer bij ze afnemen. Tele2 wil hiermee onafhankelijker worden van T-Mobile.
4G in eigen beheer Tele2
Tele2 heeft alleen een 4G netwerk in eigen beheer, voor 2G en 3G wordt er gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile. En daar brengt Tele2 nu verandering in. Het kost ze meer geld om klanten via het T-Mobile netwerk te laten internetten, bellen en sms’en dan via hun eigen netwerk.
Zelf verantwoordelijk voor juist telefoontoestel
Als je vanaf nu een sim only abonnement afsluit of verlengd dan ben je zelf verantwoordelijk voor een smartphone die 4G ondersteund. Klanten met een smartphone zonder 4G ondersteuning krijgen een e-mail en sms van Tele2 met een waarschuwing dat ze een ander toestel moeten gaan gebruiken. Als je dat namelijk niet doet dan kan je niet meer zelf bellen, sms’en of internetten. Je kan dan alleen nog maar door anderen gebeld of ge-sms’t worden. Dit wordt niet als contractbreuk geteld, het is daarom ook geen geldige reden om je abonnement voortijdig te beëindigen zonder kosten.