Overstappen of beëindigen
Wanneer je bij een provider een mobiel abonnement afsluit, dan zit je vaak aan een contract vast. Maar wat nou als je iets wilt wijzigen, opzeggen of misschien zelfs wil overstappen naar een andere provider? Dan gelden er natuurlijk specifieke regels.
Overstappen
Het kan zijn dat je niet tevreden bent met de je huidige provider. Dit kan te maken hebben met de diensten die ze leveren, slechte communicatie of stijging in de prijs van het abonnement. Hoe een overstap werkt lees je hier!
Bij het maken van een overstap is het belangrijk dat je niet je huidige abonnement opzegt, maar dat je dat laat doen door je nieuwe provider. Het kan je een hoop gedoe besparen als je dit laat doen door je nieuwe provider.
Beëindigen
Mocht je jouw abonnement willen beëindigen, omdat je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat verhuizen, kijk dan vooral even naar de algemene voorwaarden van je provider. Je zit in ieder geval vast aan je contract tot het einde van de contractduur, waardoor je eigenlijk alleen het contract kan beëindigen als je contract is afgelopen. Bij sommige providers heb je de mogelijkheid om je contract af te kopen, waardoor je het gehele abonnement in een keer afbetaald. Hiermee betaal je vooralsnog hetgeen wat je zou betalen als je de maandelijkse betaling zou voldoen en is het dus nog eens het overwegen waard of dit wel de juiste keuze is. Ook kun je misschien een vriend of familielid zo ver krijgen om het abonnement voor een periode van je over te nemen, waardoor je dus geen onnodige kosten maakt.
Ga terug naar de mobiele telefonie homepage
Ga terug naar de Consumind homepage
Nieuw scherp abonnement
Kun je voor je mobiele telefoon een nieuw scherp contract afsluiten? Dat kun je hier controleren.