Voorstelronde: Jeroen Vissers van Consumind
De komende tijd stellen wij het team van Consumind aan u voor. De aftrap is aan Jeroen Vissers. Samen met Krijno Verbruggen heeft hij Consumind opgericht. Een gouden combinatie: Krijno met zijn ICT achtergrond richt zich op de operatie en de processen, Jeroen richt zich op innovatie en onderhoudt de relaties met partners.
Jeroen in het kort
De 42- jarige Jeroen woont samen en heeft twee kinderen. In ’98 heeft hij zijn diploma HEAO marketing management behaald. Tijdens deze studie is hij zijn eerste eigen bedrijf gestart, dit was het allereerste marketing adviesbureau in Nederland dat zich richtte op het gebied van digitale media. Dit stond toen nog in de kinderschoenen; bedrijven hadden nog weinig ervaring met het opzetten van een eigen website. Hij had veel reclamebureaus en grote internationale bedrijven als klanten.
Uiteindelijk is hij bij een reclamebureau terecht gekomen, al bleef Jeroen altijd freelancen. “Ik twijfelde in die tijd of ik wel bij een reclamebureau wilde werken, aan de klantzijde of toch eigen baas wilde zijn. In 2007 besloot ik toch, ondanks dat ik bij een ontzettend leuk bedrijf werkte, dat ik niet happy was en dat wel zou zijn als ik voor mezelf weer zou starten”. Jeroen werd benaderd door een bedrijf, waar hij als freelancer begon te werken om een marketing probleem op te lossen. En dat is het moment waar hij Krijno leerde kennen.
En zo was het idee Consumind geboren
“Krijno was in die tijd heel erg bezig met zijn huishoudboekje. Ik niet. Ik vond het verschrikkelijk om daar mee bezig te zijn, ik was daar altijd heel gemakzuchtig in. Dus heb ik op een dag mijn energienota aan Krijno gegeven, die heeft mij geadviseerd om over te stappen. Met die overstap heb ik honderden euro’s weten te besparen. Door iets simpels te regelen, waar ik zelf te gemakzuchtig voor was om het uit te zoeken.”
Dat was het moment dat Jeroen en Krijno dachten: hier zit meer in, er zullen meer mensen zijn met dit probleem. “Ik denk dat er veel meer Nederlanders net als ik zijn, die onzeker zijn over de keuzes die ze moeten maken of het gebied van financiën. Mensen die rondlopen met de gedachten: doe ik het wel goed? Door de onzekerheid, onduidelijkheid en desinteresse denk ik dat er veel mensen geld laten liggen. Geld wat ze aan leukere dingen kunnen besteden.”
“Omdat de scherpste prijs niet altijd betekent dat dat ook de beste keuze is, is het doel om mensen te helpen de juiste keuze te maken. De beste keuze die bij de situatie van de consument past en daarvoor ook een juiste prijs betalen”.
De juiste keuze maken dankzij transparantie
Jeroen vertelt dat hij in de afgelopen jaren zich heeft verdiept in het makkelijker maken om gemoedsrust te krijgen op de vaste lasten. “Dit doen we door alles transparanter te maken, zodat klanten begrijpen waar het om gaat. Zo maken klanten niet alleen de keuze op basis van het vertrouwen op ons advies. We zorgen ervoor dat ze zelf ook kunnen zien waarom ze die keuze het beste kunnen maken en wat ze daarmee bereiken. We willen dit nog verder ontwikkelen in 2016, door middel van de ‘Mijn.Consumind’ omgeving. Klanten kunnen deze omgeving gebruiken om inzicht te houden over hun vaste lasten en wij helpen ze daarbij door in de gaten te houden of ze nog steeds goed zitten of niet. We bieden nu ook al inzicht met onze informatiepakketten en vergelijkingen. We weten dat zelfs concurrenten onze informatiepakketten en overzichten gebruiken om advies te geven. Een groter compliment kun je volgens mij niet krijgen.”
Gemoedsrust is het ultieme doel
Krijno en Jeroen hebben het doel met Consumind om gemoedsrust te creëren op het gebied van de vaste lasten. “Als ik alle zorgen rondom het huishoudboekje uit de handen kan nemen van de klant, dan denk ik dat we het goed hebben gedaan. Ik zou graag voor heel veel Nederlanders die rol willen vervullen. Dat wil ik doen voor mensen die daarvoor open staan. Ik wil me zeker niet opdringen aan gezinnen die dit zelf goed weten te regelen. Mensen moeten, zonder zelf te veel moeite te hoeven doen, inzicht kunnen krijgen in de financiën en daarop advies van ons ontvangen. En dan verwacht ik dat ze niet elke week op onze website zitten en daar mee bezig zijn. Ik zeg altijd zo: als wij ooit een app maken dan hoeven wij niet op de eerste pagina van de telefoon te staan. Zet ons maar in een mapje achterin. Wij geven tijdig een seintje als er iets moet veranderen op het gebied van je vaste lasten. Je moet er niet te veel over na hoeven denken, maar juist kunnen vertrouwen dat wij het beste met je voor hebben. Dat is ons doel.”
Op vakantie van besparing
“De besparing staat dus niet als doel voorop, maar is wel een logisch vervolg van wat wij doen. Toch merken we dat er heel veel mensen, ook klanten die niet per se hoeven te besparen, dankzij de besparing via ons daar wel weer leuke extra dingen van doen. We horen dat mensen cadeaus voor hun kinderen daarvan kopen, of op vakantie gaan. Wat de motivatie ook is om van Consumind gebruik te maken: het doel is om er beter van de worden. Het komt ook voor dat mensen verbaast zijn, omdat wij ook het advies geven om niet over te stappen. Tuurlijk vinden we het fijn als je via ons overstapt, maar als het voor dat product geen voordeel biedt dan zeggen wij dat ook. ”
Zelf grootste besparing op energie en ook gemoedrust bereikt
Jeroen is zelf via Consumind overgestapt van energieleverancier, triple-play provider en verzekeraar. “De grootste besparing heb ik gemaakt met mijn energieoverstap. Maar ik vind dat niet het belangrijkste. Ik weet nu ook dat ik bij een goede leverancier zit. Ik heb mijn contract voor een langere periode vastgezet, omdat het mij rust geeft. Ik wil er niet elk moment druk over hoeven te maken. Onze financiële assistent verzekeringen heeft naar mijn verzekeringen gekeken. Deze heb ik van mijn tussenpersoon over laten zetten naar een pakket van ons. Dit geeft me een goed gevoel, ik weet dat dit nu goed geregeld is. We hebben hier financiële assistenten zitten met de juiste papieren. Dat is ook het grote voordeel dat Consumind biedt: productspecialisten die met hun kennis een goed advies kunnen geven.”
“Mijn hypotheek heb ik enige tijd geleden geregeld, toen kon dit helaas nog niet via de hypotheekadviseurs die wij nu hebben aangesloten. Gisteren kreeg ik een brief van mijn hypotheekverstrekker dat mijn adviseur heeft laten weten dat ik niets wil wijzigen aan mijn hypotheek. Zonder dat mijn adviseur mij hierover geïnformeerd heeft, of gevraagd wat ik wil. Dit klopt natuurlijk niet. De adviseur heeft zorgplicht. Mocht zoiets ooit gebeuren met een hypotheek van een klant die wij met een adviseur in contact hebben gebracht, dan heeft dat natuurlijk consequenties. Wij gaan er dan natuurlijk voor zorgen dat het goed opgelost wordt. Wij hebben de macht dan ook om een oplossing af te dwingen bij de partners waarmee we samen werken.”
Zondagmiddag om uw financiën uit te zoeken
Jeroens advies aan u: “Besteed eens een zondagmiddag aan uw persoonlijke financiën. Vul uw gegevens bij ons in en wij kijken samen met u of u goed zit of dat u beter kunt overstappen. En daar stopt onze dienstverlening niet. Ook daarna blijven wij u op de hoogte houden als er een betere optie voor u is.”
Ga terug naar de Consumind homepage
Alles-in-1-pakket tot 237 euro goedkoper
Korting op premie
Nieuw scherp abonnement
Kun je voor je mobiele telefoon een nieuw scherp contract afsluiten? Dat kun je hier controleren.
Hypotheekadvies nodig?
Vraag eerst een oriënterend hypotheekgesprek aan bij een onafhankelijke adviseur.