Hoe werkt een overstap
Je bent van plan om over te stappen naar een andere provider. Maar wat komt er bij kijken en waar moet je op letten? Wij leggen het graag aan je uit.
Overstapservice voor een 3-in-1-pakket
Stap je via ons over, dan kun je bij de onderstaande providers gebruikmaken van de overstapservice:
- Tele2
- T-Mobile
- Youfone
- XS4ALL
- Ziggo
Een onderdeel van deze overstapservice is dat we ervoor zorgen dat je tijdens het overstapproces niet ineens zonder internet, telefonie of digitale televisie zit. Prettig geregeld.
De overstapservice geldt niet voor losse televisiediensten, zoals het standaard tv-abonnement van Ziggo. Deze dien je altijd zelf op te zeggen. Alleen wanneer het tv- abonnement onderdeel uitmaakt van je huidige internet-pakket wordt dit abonnement automatisch opgezegd. Ook wanneer je overstapt van of naar een glasvezelabonnement dien je zelf je bestaande abonnement op te zeggen. Houdt hierbij wel rekening met een opzegtermijn van je huidige contract.
Als je overstapt naar een provider die niet meedoet aan onze overstapservice moet je zelf je huidige abonnement opzeggen en dat goed afstemmen met de nieuwe provider. Zeg daarom je huidige abonnement pas op als je een bevestiging van je nieuwe provider hebt ontvangen met de opleverdatum. Zo weet je precies per welke datum je jouw huidige tv- of glasvezelabonnement op kunt zeggen.
De voorwaarden van de overstapservice voor een alles-in-1-pakket:
- Je nieuwe en oude provider ondersteunen de overstapservice.
- Je bent contractvrij op het moment van de overstapaanvraag.
- Je meldt het nieuwe abonnement aan onder dezelfde naam als bij je oude abonnement.
- Je geeft je gegevens volledig en correct door.
Kun je nu al overstappen van alles-in-1-provider?
Als je wilt overstappen van provider en je wilt geen dubbele kosten hebben, dan doe je er goed aan om te controleren of je contractvrij bent. Over het algemeen bieden providers één- of tweejarige contracten aan en dan kun je daarna dus pas overstappen. Controleer daarom eerst de contractvoorwaarden van je huidige abonnement. Is de afloopdatum van je contract nog in de toekomst? Laat dan het nieuwe contract pas ingaan op de dag dat je contract afloopt. Zo voorkom je niet alleen dubbele kosten, maar ook dat je zonder internet, telefonie en televisie komt te zitten. Als je contract afgelopen is en stilzwijgend is verlengd, dan kun je dit tegenwoordig toch maandelijks opzeggen.
Vergelijk hier de diverse abonnementen die aan te vragen zijn op jouw adres.
Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage